۴ عارضه مصرف خودسرانه ویتامین دی را بشناسید بیشتر شکایات مردمی از پزشکان در حوزه زیبایی است | عمده اقدامات غیرمجاز در آرایشگاه‌ها و مراکز زیرزمینی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (٨ اردیبهشت ماه١۴٠٣) | وزش باد و بارش باران در برخی از مناطق استان واژگونی پراید در جاده نیشابور -سبزوار، ۵ مصدوم برجای گذاشت آیا انجام اقدامات زیبایی در دوران بارداری ممنوع است؟ روند کاهشی داوطلبان پسر برای ورود به دانشگاه | کاهش حدود ۳ درصدی داوطلبان پسر در خراسان‌رضوی طی یک سال زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی اعلام شد دستگیری چند سارق با ده‌ها فقره دزدی در مشهد بهترین دمنوشی که از اضافه‌وزن جلوگیری می‌کند مبنای افزایش حقوق بازنشستگان باید اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین‌اجتماعی باشد افزایش ۷ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری وضعیت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را شرح می‌دهد علت ریزش مو در زنان به‌دلیل کمبود کدام ویتامین است؟ | دلایل ریزش مو در زنان قتل مدیرعامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو در تهران (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا سشوار برای مو خوب است؟ | ۳ راه ساده برای کاهش ضرر استفاده از سشوار نماینده کارگران: سپردنِ تعیینِ مزد به مجلس به معنای بی‌صداترکردنِ کارگران است بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | هر آنچه درباره زیتون باید بدانید برای رفع خستگی این غذا‌ها را بخورید
سرخط خبرها

رئیس جمعیت هلال‌احمر: سایه آثار ظالمانه تحریم‌ها بر همه مولفه‌های اجتماعی و اقتصادی کشور

  • کد خبر: ۱۷۸۴۲۳
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
رئیس جمعیت هلال‌احمر: سایه آثار ظالمانه تحریم‌ها بر همه مولفه‌های اجتماعی و اقتصادی کشور
رئیس جمعیت هلال‌احمر، گفت: آثار ظالمانه تحریم‌ها بر همه مولفه‌های اجتماعی و اقتصادی کشور وجود دارد. دروغ می‌گویند که دارو و مولفه‌های سلامت تحریم نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، پیرحسین کولیوند درخصوص تحریم داروها اظهار کرد: آثار ظالمانه تحریم‌ها بر همه مولفه‌های اجتماعی و اقتصادی کشور وجود دارد. دروغ می‌گویند که دارو و مولفه‌های سلامت تحریم نیست؛ البته جمعیت هلال‌احمر تمام توان خود را برای کاهش و رفع موانع در این رابطه به‌کار گرفته و از همه ظرفیت‌ها نیز در این راستا استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ نیز در این زمینه حمایت‌های ارزنده‌ای داشته است، اما طبیعتا برخی بخش‌ها نیز توان خود را برای ایجاد موانع بکار می‌گیرند.

وی افزود: برای نمونه، جمعیت هلال‌احمر همچنان «هلکوپتر دید در شب» در اختیار ندارد و برخی از هلکوپتر‌ها هم نیازمند بازسازی و نوسازی است، البته دولت در این زمینه کمک‌های موثری داشته و بازسازی برخی از این دستگاه‌ها آغاز شده است.

کولیوند در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر راه‌اندازی مراکز درمانی در خارج از کشور نیز عنوان کرد: راه‌اندازی و بازگشایی مراکز درمانی از جمله اهداف مهم جمعیت هلال‌احمر است و اکنون ۱۲ مرکز درمانی وابسته به مجموعه هلال‌احمر در کشور (اعم از بیمارستان و کلینیک و...) فعال است و در صورت احساس نیاز، ضرورت و نبود منع قانونی، راه‌اندازی و بازگشایی مراکز درمانی در خارج از کشور هم در دستور کار این مجموعه قرار می‌گیرد.

وی توضیح داد: برای نمونه، در سال‌های گذشته یک مرکز درمانی در کشور تاجیکستان فعال بود که تعطیل شد و اکنون در حال بازگشایی است.

کولیوند تصریح کرد: علاوه بر راه‌اندازی و بازگشایی این مراکز، پایگاه‌های درمانی هلال نیز به عنوان یک نماد از جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند و توانمندی‌های جامعه ایرانی را نمایش می‌دهند.

وی با اشاره به نگاه بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: تلاش شد، تجهیزات پزشکی و دارو‌های تولید داخل نیز صادر شده و بتواند در خارج از ایران هم مورد استفاده قرار بگیرد.

کولیوند یادآور شد: مجموعه هلال‌احمر در سواحل نیز به صورت شبانه‌روزی فعال بود. در واقع، این مجموعه یک «جمعیت» است و همه در کنار یکدیگر قرار گرفته و فعالیت می‌کنند و این امر حسن مجموعه هلال است.

ضرورت فرهنگ‌سازی رسانه‌ها درباره مخاطرات سواحل

وی اظهار داشت: اقدامات ارزشمندی هم در سواحل استان گلستان، گیلان و مازندران انجام شد و در این رابطه با سازمان بهداشت جهانی و فدراسیون صلیب سرخ هلال‌احمر نیز هماهنگی صورت گرفته بود. رسانه‌ها نیز باید در مورد مخاطرات سواحل فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی کنند؛ زیرا که افزایش آگاهی مردم نسبت به مخاطرات سواحل، خسارات را کاهش خواهد داد.

به گفته رئیس جمعیت هلال‌احمر، استانداران هم در این زمینه همکاری‌های خوبی داشته و کمک‌رسانی می‌کردند.

 رئیس جمعیت هلال‌احمر پیش از این هم گفته بود که تحریم‌های ظالمانه روند انجام برخی از اقدامات هلال‌احمر را با دشواری روبه‌رو می‌کند. برای نمونه، شماری از داروهای موردنیاز مردم به سهولت وارد کشور نمی‌شود و برخی بعضی تجهیزات نظیر بالگرد دید در شب به دلیل وجود همین تحریم‌ها در اختیار جمعیت هلال‌احمر قرار نمی‌گیرد.

کولیوند تاکید کرده بود که تبعات این تحریم‌های ظالمانه بر نیازمندان تاثیرگذار خواهد بود و یکی از انتظارات اصلی جمعیت هلال‌احمر از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ کاهش و رفع اثرات تحریم‌های ظالمانه علیه ایران است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->